Gjyri Helén Werp blir direktør for kommunikasjon og digitale medier
Norges Skogeierforbund har ansatt Gjyri Helén Werp som ny direktør for kommunikasjon og digitale medier. Hun får ansvaret for å styrke skognæringens synlighet i offentligheten og fornye forbundets digitale kanaler.
Gjyri Helén Werp Foto: Ida Bjørkvik
Werp kommer fra stillingen som prosjektdirektør for Skogløftet – skognæringens største felles satsing for å vise hvilken nøkkelrolle skogeierne spiller for klima, miljø og verdiskaping.
Der har hun levert sterke resultater:
- Lansering av Skogfondet.no, med over 34 millioner visninger
- Finaleplass i Gullpollen under Arendalsuka
- Rekordmange medieoppslag med egenprodusert innhold
– Gjennom arbeidet med Skogløftet har Gjyri Helén Werp vist hvilken kraft som ligger i målrettet og kreativ kommunikasjon. Vi er svært glade for at hun nå fortsetter hos oss og styrker laget med sin kompetanse, innsikt og energi. Med hennes erfaring står vi enda sterkere i arbeidet med å løfte fram skogeierens og skognæringens betydning i det fornybare samfunnet, sier Heidi Hemstad, styreleder i Norges Skogeierforbund.
Werp har bred erfaring fra mediebransjen og har ledet flere store digitaliserings-prosesser, blant annet som sjefredaktør og ansvarlig redaktør i Aller Media/Egmont, der hun stod bak digitaliseringen av KK og etableringen av KK.no som et av Norges mest leste nettsteder. Hun har også vært kommunikasjonssjef i Oslo Høyre.
– Jeg brenner for å gjøre godt innhold lett tilgjengelig og forståelig, og for å koble kommunikasjon, næringspolitikk og skogfag for å påvirke både myndigheter og opinion. Nå skal vi bygge videre på Skogløftet: tydeligere historier, sterkere formidling og mer kraft i egne kanaler. Målet er at skogeierne – Norges mest tålmodige forvaltere – får en tydelig stemme, både nasjonalt og regionalt, sier Gjyri Helén Werp.